Hyvin tehdyt tapahtumat antavat jotain sellaista, mitä ei muualta saa

LähiTapiolan Hallinnon päivät -tapahtuma keskittyi vuonna 2018 vakuutusyhtiön elämänturva-strategian ja kolmen siihen liittyvän ison teeman ympärille. Sisältö hiottiin tarkasti yhdessä tapahtumatoimisto Funmedian kanssa. Hyvin järjestetty tapahtuma tarjoaa parhaimmillaan sellaista eksklusiivista tietoa, jota ei saa mistään muualta.

LähiTapiolan Hallinnon päivät -tapahtuma järjestetään aina kahden vuoden välein. Funmedia on ollut mukana järjestämässä Hallinnon päiviä jo kahtena peräkkäisenä kertana. Vuoden 2018 tapahtuma järjestettiin elokuussa Messukeskuksessa. Paikalla oli suuri joukko LähiTapiolan hallinnon ja hallintoneuvoston edustajia. Teemat olivat terveys, talous ja digi.
– Olemme tehneet Funmedian kanssa useita tapahtumia vuosien varrella. He tuntevat talomme todella hyvin, joten meidän on ollut hyvin luontevaa toimia heidän kanssaan ja lähteä miettimään eri tapahtumia, kertoo LähiTapiolan viestintäjohtaja Anni Hiekkanen.

Sparrausta sisältösuunnitteluun ja puhujien valintaan

Kaikki kolme teemaa olivat esillä Hallinnon päivien ohjelmassa. Ohjelma rakentui vahvasti erilaisten puheenvuorojen ympärille. Tapahtuman sisältö suunniteltiin tiiviisti yhdessä Funmedian kanssa. Hiekkanen kokee, että ulkopuolinen apu oli hyvin hyödyllistä puhujien valinnassa ja sisältöjen linkittämisessä LähiTapiolan toimintaan.
– Pyysimme Funmedialta apua erityisesti sisältösuunnitteluun. Kaipasimme sparrausta siihen, mitkä aiheet olisivat juuri nyt ajankohtaisia, ottaen huomioon sen, että haluamme puhua laajasti kaikista kolmesta eri aihealueesta.
– Mietimme yhdessä, ketkä olisivat tällä hetkellä sellaisia puhujia, jotka olisivat pinnalla ja herättäisivät ajatuksia. Puheenvuorojen ei tarvitsi välttämättä miellyttää kaikkia, vaan olla ennen kaikkea herättäviä ja mielenkiintoisia, Hiekkanen painottaa.

”Olen ehdottomasti sitä mieltä, että hyvin tehdyt tapahtumat vetävät edelleenkin”

Hallinnon päiviin ja eri teemoihin liittyvää viestintää on tehty kattavasti sekä ennen että jälkeen tapahtuman. Materiaalit olivat tarjolla tietysti myös sellaisille henkilöille, jotka syystä tai toisesta eivät päässeet paikalle.
– Tapahtuma ja siihen liittyvä viestintä ei rajoitu pelkästään siihen yhteen hetkeen, vaan pyrimme rakentamaan koko tapahtuman elinkaaren kattavan konseptin, Hiekkanen toteaa.
– Tapahtumat voivat tarjota sellaista eksklusiivista asiaa, mitä et välttämättä mistään muualta saa. Kun sinulla on hyvät, ajankohtaiset ja puhuttelevat puhujat, niin silloin ihmisiä kiinnostaa. Silloin he haluavat antaa tärkeästä ajastaan osan, koska tietävät saavansa jotain sellaista, mitä ei saa katsomalla telkkaria tai etsimällä asioita verkosta.
– Olen ehdottomasti sitä mieltä, että hyvin tehdyt tapahtumat vetävät edelleenkin,
Hiekkanen kiteyttää.

Haastattelun toteuttaja Kokemuksia.fi

Lue lisää asiakaskokemustarinoitamme
kokemuksia.fi/funmedia

 

Taustaa

Kokemuksia.fi:n asiakaskokemukset on tuottanut puolueettomasti Suomen Asiakaskokemukset Oy. Tarinat perustuvat haastateltavien vapaaehtoisuuteen suositella yritystä muille. Kokemuksia.fi otti selvää, millaista on tehdä Funmedian kanssa töitä ja millaista lisäarvoa he pystyvät omalla panoksellamme antamaan.